zaterdag 4 februari 2012

De winter met zijn nadelen

De winter eindelijk in het land en direct ligt datzelfde land PLAT!
Ruim 1275 km files en ik heb daarvan bijna 180 km ( lees: bijna de hele heenreis) in de file gestaan. Ongelooflijk. Een rit waar je normaal gesproken 1:45 uur over doet heb ik ruim 5 uur op gereden. De grootste uitdaging komt nog....ik moest daarna ook weer terug.
Wat een verschil is dat, rijden in Belgie over de Belgische snelwegen of rijden in Nederland, over de snelwegen. Zodra ik de grens over was....relatief schone wegen. Daarvoor had ik bijna skies of schaatsen nodig om me vooruit te kunnen komen.
Het heeft zo zijn nadelen om gescheiden te zijn en kinderen uit dat voormalig huwelijk te hebben.. Die moeten dan op zijn tijd ook naar de andere ouder. Op zich geen enkel probleem mee. Maar als je dan de omstandigheden hebt als gisteren..dan blijf ik toch wel liever thuis hoor. Meisjelief in de warmte en geen risico's lopen om in een ongeval verzeild te raken.
Gisteren was eigenlijk onverantwoord om daar door heen te rijden, zeker met een kind erbij. Maar regels zijn regels en gerechtelijke uitspraken kan je beter volgen om geen nare consequenties te krijgen.
Ik blijf wel bij mijn gemaakte standpunt; een eventuele herhaling gaat er niet komen! Niet nog eens dat risico lopen en spelen met mijn eigen leven en die van anderen. Want naar mijn bescheiden mening ben je dat op zo'n moment toch aan het doen.

Een advies aan onze wegenbeheerders: Neem een voorbeeld aan onze noorderburen! Zal veel ellende en ongevallen schelen.

Gelukkig is meisjelief heelhuids aangekomen en ben ik weer heelhuids en zonder blikschade terug thuis geraakt. Om 15:50 vertrokken en terug thuis om 23:24! ( enkele reis is de rit 179 km, dus tel maar uit!)

Riesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten