donderdag 12 juli 2012

hondenliefde..zoiets als puppylove, maar dan anders

Onze hond, Gyzmo, heeft een vriendinnetje. Hij, bijna 12, nog niet veel in aanraking geweest met andere honden. En die honden waar hij wel eens mee gespeeld had waren allemaal reuen. Nu had hij afgelopen zondag kennis gemaakt met een teefje. Zij is 4 jaar oud en komt in de vakantie hier logeren. Wij vonden het dus nodig om eerst eens even kennis te laten maken om te zien of het "klikt".

En klikken doet het!
Ik heb al vaker een hond gehad, maar nog nooit "hondenliefde" meegemaakt. Och arm beestje! Hij is tot over zijn oren verliefd! En dat op zijn leeftijd. :-)
Het teefje zit nu in haar "loopse periode" en ziet onze Gyz wel zitten als kandidaat. Hij ziet haar ook erg zitten, het jammere aan dit alles is enkel dat hij met de beste wil van de wereld niet weet hoe. Best zielig om te zien.
Nadat wij zondag terug thuis waren gekomen, was al vrij snel duidelijk dat hij onrustig was.
Maandag en dinsdag zat hij zodanig te zoeken, piepen en zuchten dat ik het idee kreeg dat hij haar echt miste.
Dus wat doet dit vrouwtje?? Hem vragen of hij haar miste. Iedere keer als ik haar naam noemde begon hij te kwispelen en liep hij naar buiten richting de auto. Zo van; "Kom vrouwtje, we gaan naar haar toe". Echt schattig.

Gisteren heb ik hem uit zijn lijden verlost en mijn vriendin gebeld of Gyzmo mocht komen spelen.
( Wel raar, normaal bellen wij elkaar op om onze dochters met elkaar te laten spelen of voor een "koffieklets", nu was het voor onze honden hahaha). Enfin, gisteren was het dus de beurt aan Gyzmo om te gaan spelen.
En opgetogen dat hij was! Op het moment dat ik wist dat we bijna gingen vertrekken heb ik hem verteld dat we naar haar toe gingen. Bijna euforisch werd hij: hij begon te kwispelen, janken, zingen bijna, rondjes draaien en ondanks zijn heupen die het een beetje laten afweten, zelfs te springen. :-D Gek beest.

Bijna bij haar straat begon hij weer stilletjes aan te jammeren. Eenmaal bij haar waren ze net een verliefd koppeltje, samen spelen, wandelen in de tuin en bij elkaar liggen.
Omdat het teefje nog steeds loops was, wilde ze meer dan enkel samen zijn....
Tja dan merkte ik wel dat ons bejaard beestje toch erg oud begin te worden. En nog steeds "maagd" was; Hij wilde best, maar wist niet goed hoe. Net alsof het was van" ik wil wel maar kan niet of weet niet hoe". Het teefje begon ongeduldig te worden en begon op allerlei manieren Gyzmo duidelijk te maken hoe hij het moest doen. Hilarisch dus om te zien!
Wij begonnen binnen de teksten erbij te verzinnen, echt komisch verhaal geworden. De details laat ik voor mezelf. Geen idee tenslotte wie dit nu uiteindelijk wel of niet leest.

Al met al een leuke middag geweest. Samen hebben de twee honden knus tegen elkaar gelegen en zelfs even geslapen. De vakantie die gaat komen voor hun, gaat zeker zonder problemen onderling verlopen.
Of gyzmo ooit papa gaat worden betwijfel ik. Maar dat hij er een vriendin bij heeft, is zeker en gun ik hem van harte!

Op het moment dat ik dit schrijf, ligt hij prinsheerlijk op de bank te slapen. Is hij weer heerlijk rustig en zelfs zijn heupen lijken hem even niet te deren. Zalig is dat.

Wat je toch op je oude dag nog kan meemaken...als hond.

Riesje x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten